PREVENCIÓ I ACTIVITATS PEL COVID

GUIA DE PREVENCIÓ, INFORMACIÓ I ACTIVITATS PEL CORONAVIRUS (COVID)

Seguiu les indicacions i recomanacions per a ciutadania, professionals i residències de CatSalut.

A les xarxes socials de la Fundació cada dia pengem idees i activitats. Us convidem a seguir-nos a Instagram, Facebook, twitter i linkedin i compartir fotografies, vídeos, etc, d’activitats que feu a casa, amb les etiquetes #joemquedoacasa #totanirabe @FundalisTGN

Podeu consultar també els videos de CatSalut, la informació actualitzada de dincat, xerrades online per a famílies i professionals, campanya de donació de material sanitari, etc. Llegir més

Suport a les llars residències amb Fundació la Caixa

La Fundació Ginac ha rebut el suport de Caixabank i Fundació “la Caixa” i l’Associació de Comerç de Valls, que durant la campanya “Nadal Solidari” van acordar la concessió d’un import de 3.000 euros pel projecte “Mesures prevenció contra #COVID19 a les llars residències”.

Des del passat mes de març 2020 la Fundació ha hagut de fer molts esforços personals, materials, i econòmics per garantir el màxim possible el benestar de les persones usuàries i treballadores en general, i especialment de les persones residents a les llars.

Amb el suport de la Fundació la Caixa, mitjançant el projecte “Mesures prevenció contra #COVID19 a les llars residències” s’estan mantenint i reforçant les mesures de protecció, tant personals com materials, especialment en aquests moments d’inici de 2021 on la malaltia torna a estar malauradament molt estesa i amb una velocitat de contagi molt alta.

L’ajut econòmic provinent de la Fundació “la Caixa” ha permès adquirir nous elements de protecció, i reforçar la plantilla del personal, que actualment atén un total de 16 persones residents.

Memòria i balanç social

La Memoria 2020 explica, d’una manera resumida, la nostra actuació al llarg de l’exercici 2020, mitjançant dades dels àmbits social, econòmic i ambiental, per tal de poder avaluar el grau de compliment de la nostra finalitat fundacional, millorant la inserció social i laboral, i també la  qualitat de vida i la felicitat d’aquests col·lectius. L’aportació de persones voluntàries, institucions públiques, empreses privades, famílies, treballadors i treballadores, així com persones ateses pels diferents centres i serveis de la Fundació, han fet possible tot això que us presentem, i per aquest motiu els hi volem traslladar el nostre agraïment més sincer. Llegir més

La nova pandèmia: covid i salut mental

Estem farts del coronavirus.

Després d’un any de la pandèmia, seguim amb un alt risc de contagi, amb les mesures de protecció i confinament que limiten la nostra activitat i la relació amb amics i familiars, amb un volum constant d’informació i desinformació al carrer, a la premsa i a les xarxes socials… Tot això està afectant a la nostra salut mental, arribant a sentir tristor, irritabilitat, fatiga, manca de motivació, dificultats d’atenció, concentració i memòria, falta de son, malestar físic, i fins i tot trastorns com l’ansietat o la depressió. Llegir més

Inserció laboral i suport residencial per a joves migrats no acompanyats

La Fundació Ginac de Valls ha posat en marxa aquest 2021 un projecte innovador per afavorir la inserció laboral dels joves estrangers no acompanyats, arribats a Catalunya quan eren menors i que, en arribar a la majoria d’edat, ja no compten amb la protecció dels serveis socials. Llegir més

Compromís amb la prevenció de riscos laborals

La Fundació reforça la seguretat laboral dels i les treballadores amb la contractació del Servei de Prevenció Previntegral, una companyia amb més de 20 anys d’experiència en diferents àrees especialitzades en prevenció, salut laboral i formació en seguretat i prevenció de riscos laborals. Amb aqueta nova aliança, l’entitat espera seguir treballant per la seguretat i salut de totes les treballadores i treballadors. Llegir més

Ajuts de la Diputació de Tarragona per fer front a la pandèmia

La Diputació de Tarragona ha concedit a la Fundació Privada Ginac  un total de 40.450,60 euros destinats a la cobertura de les despeses extraordinàries generades a causa de la crisi sanitària de la Covid-19.

Amb aquests fons s’ha pogut finançar l’adquisició de material de protecció, prevenció i neteja molt divers, així com part de les despeses laborals del personal de l’entitat que s’ha dedicat a prevenir i lluitar contra la malaltia. Llegir més

Locelier, exemple de formació i inserció laboral

“Donde estoy trabajando existe la necesidad de que yo me cuide para que ellos puedan estar bien”.

Entrevistem a Loceliem, treballador del Centre Ocupacional de la Fundació Ginac, després de formar-se com a participant del programa FOAP de la Fundació Santa Teresa (Programa de Formació d’Oferta en Àrees Prioritàries, dels Servei d’ocupació de la Generalitat de Catalunya).

Soy biólogo. En 2013 me fui a vivir a Huesca para presentarme a oposiciones para profesor de biología, pero me echaron de la lista por no tener el DNI (tenía el resguardo pero no el DNI físico). Volví a Catalunya y quería ser profesor, pero me faltaba el Certificado de Aptitud Pedagógica para poderme presentarme. Me fui a Sabadell, donde comencé a trabajar de camarero en un apartotel. Llegir més

La Fundación ONCE col·labora en l’adequació de l’ampliació de la llar-residència Anxaneta

La Fundación ONCE ha concedit una subvenció de 20.000 euros a la Fundació Privada Ginac, per tal de contribuir a l’adequació d’un immoble adquirit per l’entitat a Valls, i que ha d’ampliar les places ofertes actualment per les llars-residència Anxaneta i Ginesta 1. Llegir més