La Memoria 2019 mostra, d’una manera resumida, l’actuació de l’entitat al llarg de l’exercici, mitjançant dades corresponents als àmbits social, econòmic i ambiental, per tal de poder avaluar el grau de compliment de la nostra finalitat fundacional, millorant la inserció laboral i social i també la qualitat de vida i la felicitat de moltes persones. L’aportació del voluntariat, institucions públiques, empreses privades, famílies, treballadores i treballadors, i persones ateses pels diferents centres i serveis de la Fundació, ha fet possible la realitat que us presentem i, per aquest motiu, us volem traslladar el nostre agraïment més sincer.

El treball conjunt amb la Fundació Santa Teresa del Vendrell i amb la Fundació Ginac, ha permès crear moltes sinergies i avançar en la qualitat assistencial i en la viabilitat econòmica dels projectes, construint un futur compartit. La Fundació Tutelar de les Comarques de Tarragona i la Empresa d’Inserció de les Comarques de Tarragona, són un bon exemple d’aquesta feina conjunta.

El sector continua en crisi, amb retallades i congelacions de subvencions durant 10 anys. Malgrat tot, convençuts de la important tasca social, la Fundació treballa amb il·lusió, professionalitat i proactivitat, innovant i creant nous serveis, per mantenir i millorar el nivell d’atenció a les persones, reinventant-se, plantejant nous projectes i fent coses noves de manera diferent, amb el suport de les altres entitats de Fundalis i de Sinergrup.

Volem destacar tres projectes que han marcat aquest exercici:

• El creixement de les activitats del Centre Especial de Treball, en col·laboració amb diverses empreses col·laboradores, i el nombre d’insercions a les empreses de la nostra comarca.
  • La creació del Servei d’Atenció a Domicili, com a complement del projecte “Bon dia!”, adreçat als familiars de les persones de la Fundació que són grans i viuen sols.
  • L’adequació d’una segona llar-residència a l’Avinguda de l’Estació de Valls i la posada en funcionament de dos nous pisos del Servei de Suport a l’Autonomia a la Pròpia Llar.

Ginac està decidida a continuar sent una organització innovadora i de futur, que aporta solucions a les persones amb més dificultats de la comarca de l’Alt Camp, i en aquest sentit continuarà treballant per crear nous serveis i aproximar-los allà on viuen les persones. Amb el compromís i l’esforç de totes les persones i institucions vinculades a la Fundació, ben segur que mantindrem viu l’esperit de millora permanent i la sensibilitat per treballar al costat de les persones que més ens necessiten.

“Donde estoy trabajando existe la necesidad de que yo me cuide para que ellos puedan estar bien”.

Entrevistem a Loceliem, treballador del Centre Ocupacional de la Fundació Ginac, després de formar-se com a participant del programa FOAP de la Fundació Santa Teresa (Programa de Formació d’Oferta en Àrees Prioritàries, dels Servei d’ocupació de la Generalitat de Catalunya).

Soy biólogo. En 2013 me fui a vivir a Huesca para presentarme a oposiciones para profesor de biología, pero me echaron de la lista por no tener el DNI (tenía el resguardo pero no el DNI físico). Volví a Catalunya y quería ser profesor, pero me faltaba el Certificado de Aptitud Pedagógica para poderme presentarme. Me fui a Sabadell, donde comencé a trabajar de camarero en un apartotel. Llegir més

La Fundación ONCE ha concedit una subvenció de 20.000 euros a la Fundació Privada Ginac, per tal de contribuir a l’adequació d’un immoble adquirit per l’entitat a Valls, i que ha d’ampliar les places ofertes actualment per les llars-residència Anxaneta i Ginesta 1. Llegir més

Els efectes del coronavirus ens aboquen a una crisi econòmica i social, fruit d’un model econòmic acabat, però també a un nou paradigma empresarial que ha d’incorporar aspectes mediambientals i socials, foment de la tecnologia i, sobre tot, major interdependència entre els diferents agents econòmics. Escollir aquells agents que comparteixin els nostres valors i crear xarxes per construir plegats el futur que volem, serà la base de la nova economia. Llegir més

La Caixa ha lliurat a la Fundació Santa Teresa 5 tablets per millorar la comunicació de les persones dels serveis residencials. Les noves eines facilitaran la connexió de les persones residents a les llars amb les seves famílies i amistats mentre duri el confinament. Llegir més