DINCAT i ECOM fan una crida conjunta perquè es reforci la protecció en la pandèmia COVID-19 a totes les persones amb discapacitat, i el suport a les entitats del sector. Ofegades ja econòmicament per un infrafinançament crònic per part de l’Administració des de fa deu anys, les entitats necessiten el suport de l’Administració Pública per assumir els costos econòmics per fer front a la pandèmia i garantir la salut dels i de les professionals, i les persones que atenen. Llegir més

La federació DINCAT, que agrupa 281 entitats socials i representa els drets de més de 30.000 persones amb discapacitat intel·lectual i les seves famílies a Catalunya expressa la seva disconformitat amb l’anunci de la retallada d’un 15% en el pagament dels serveis d’atenció a les persones amb discapacitat intel·lectual temporalment tancats que ha comunicat el departament de Treball, Afers Socials i Famílies a les entitats del sector. Llegir més

Seguint les directrius de les diferents administracions respecte a les mesures de prevenció vers el COVID19, la Fundació ha suspés fins al 14 d’abril les activitats dels centres ocupacionals, SOI, Prelaboral i els Serveis Formatius, d’intermediació laboral i d’Oci, amb l’objectiu de minimitzar els riscos de contagi, prevenir sumi propagació i assegurar l’atenció a les persones més vulnerables.

Només es manté l’atenció als serveis d’habitatge i suport a la pròpia llar i l’activitat del Centre Especial de Treball amb l’objectiu de protegir els llocs de treball de les persones més vulnerables, amb les màximes mesures de protecció determinades per les autoritats sanitàries.

Llegir més

PREVENCIÓ I PROTECCIÓ PEL RISC DE CONTAGI DE CORONAVIRUS (SARS-COV-2)

Seguint atentament la situació provocada pel COVID19 (coronavirus) i les directrius de diferents administracions, establim un pla d’actuacions i recomanacions amb l’objectiu de minimitzar els riscos de contagi i prevenir la seva propagació. Aquestes actuacions són vàlides tant en el nostre horari laboral com personal, i van dirigides a protegir les persones usuàries, equip humà i famílies, per la qual cosa afecten a tots els serveis i instal·lacions a la nostra entitat. Llegir més

Treballem per a les persones vulnerades

Modest Corbella, Suport a l’Autonomia a la Propia Llar a la Fundació Ginac

Suport vol dir que anem al costat d’algú. Autonomia. Pròpia, es tracta que sentin que és casa seva. I llar, no només el concepte físic d’habitatge, de quatre parets, sinó la llar, un lloc on estem acompanyats. I l’objectiu és resposta immediata, allà on pot haver una necessitat més urgent. I a partir d’aquí es va desenvolupant el dia que pot ser atenció directa, molta atenció directa.

Mireu l’entrevista sencera en video a www.youtube.com/watch?v=VZrYpLMo3-4 Llegir més

La Fundació Ginac, els Cinemes JCA de Valls i A Contracorriente Films organitzen la preestrena solidària d’ESPECIALES, una pel·lícula de temàtica social sobre les persones amb discapacitat.

‘ESPECIALES’ retrata el dia a dia de les persones amb autisme, així com el suport que reben de les persones que formen part de diverses associacions. La preestrena de la pel·lícula, a favor de la Fundació Ginac, és una iniciativa de la productora A Contracorriente films, amb la col·laboració de JCA Cinemes de Valls, per donar visibilitat a les situacions que l’autisme i altres trastorns generen a les persones i a les seves famílies, però sobretot al suport que  reben des de les associacions i fundacions, amb professionals que tenen cura i afavoreixen la integració social i laboral de les persones que més ho necessiten. Llegir més

El projecte ‘Atalaiador’ de la Fundació Ginac ha rebut el suport de l’Ajuntament de Valls, en el marc de les subvencions concedides per la Regidoria d’Acció Comunitària, Participació i Igualtat. La subvenció de l’Ajuntament de Valls ha permés contractar un tècnic per a la cerca d’oportunitats d’inclusió a la comunitat. Llegir més

El programa d’integració laboral de ”la Caixa” Incorpora va facilitar al 2019 a Tarragona la creació de 862 llocs de treball de col·lectius en situació de vulnerabilitat, persones amb discapacitat, joves en risc d’exclusió, víctimes de violència de gènere, desocupats de llarga durada i exreclusos, entre d’altres. Això ha estat possible gràcies a la implicació de 332 empreses i 13 entitats socials, entre elles la Fundació Ginac. Llegir més

Segons un recent informe d’Adecco, la contractació de persones amb discapacitat a Espanya continua el seu creixement, situant-se al 2019 en 117.818 contractacions. Respecte l’any anterior, la contractació s’ha incrementat un 1% – el mateix percentatge que la resta de la població-. La majoria d’aquestes contractacions s’han produït a en Centres Especials d’Ocupació, que són entorns específicament dissenyats per persones amb discapacitat. Aquestes xifres positives, però, poden entrar en perill en cas d’alentiment de l’economia, ja que les persones amb diversitat funcional poden tornar a ser les més afectades. Les contractacions a Catalunya també són record, amb 15.183 contractes nous, que suposen un 13% del total nacional. Llegir més

2019 ha estat un any ple d’activitats per a la plena integració social i laboral de les persones.
Video resum 2019: https://youtu.be/EVobaZnc1AE

Desitgem un 2020 continuant fent possible la felicitat i drets de tothom, independentment de les seves capacitats.

Molt bon 2020!

Fundacio Ginac